Ferieaktiviteter for hele familien

I sommerferien 2024 sker der masser af aktiviteter for både børn og voksne på Museum Horsens’ tre museer. Gå på opdagelse i kunstens verden på Horsens Kunstmuseum, blive klogere på Horsens-historier på Horsens Museum eller dyk ned i livet i fængslet på Fængselsmuseet.

• Læs op

Indhold

Se udvalget af udstillinger og åbningstider for de enkelte museer på hjemmesiden og tjek kalenderen for nærmere oplysninger om ferieaktiviteterne.

Herunder kan du se en oversigt over børneaktiviteterne på museerne.

Børneaktiviteter i sommerferien 2024

• Strandet
      Horsens Museum

• Fuglen er fløjet

• Det skjulte stempel

• Verdens vildeste flugt i VR
      Fængselsmuseet
      Mandag til søndag kl. 11.00-13.00 og 13.30-16.00.

• Ferierundvisning (udendørs)
      Fængselsmuseet
      Mandag til søndag flere gange dagligt. Book din billet her
      35 kr. pr. person (gælder også børn) + entrébillet (børn under 18 år har gratis adgang til museet).

• Celler på hjul

• Frøjagt i museets udstillinger

• Isvaffel workshop

• Kunst og is
      Horsens Kunstmuseum
      Søndag den 14. juli kl. 13.30.
      60 kr. pr. deltager for omvisningen og is. Prisen er ekskl. entré til museet (60 kr.), som betales på dagen (børn under 18 år har gratis adgang til museet).

• Byvandring om midtbyens streetart og gavlmalerier
      Onsdag den 10. juli kl. 16 | Søndag den 28. juli kl. 11 | Onsdag den 7. august kl. 16.
      Gratis, kræver ikke tilmelding. Vandringen tager ca. 60 minutter. Se oplysninger om mødested i kalenderen